top of page

Søulke Løst & Fast

Offentlig·1 medlem

Generalforsamlingen KDY 2023

Generalforsamling i KDY

Jeg følte mig med det samme velkommen da jeg steppede ind til KDYs generalforsamling i Address, der er ikke meget der er bedre end at føle sig som noget ganske særlig ved ankomsten, Carsten havde gjort et godt stykke kaperarbejde, så vi sad nærmest til højbords og herfra steg humøret i en konstant stigende kurve.

Vi var virkelig kommet tæt på de adelige, højborgerlige og de kongelige saloner, og da den afgående formand Carl Erik startede med at byde velkommen til så mange dannede mennesker, -ja så var stilen lagt.

Ingen slinger i dansen, der blev rost, klappet, talt fortid, fremtid,, rost og ,klappet igen, – jo der blev klappet og rost til ,med og af hinanden til den store medalje. Selv kontingent forhøjelsen blev begejstret klappet hjem, vi er jo dannede mennesker.

Der blev valgt ny formand og nye medlemmer af bestyrelsen, dejligt at der kommer yngre kræfter til.

Så var vi der endelig!!, det vi havde ventet på, overrækkelse af særlige udmærkelser/ æresbeviser.

Da vores bord var tæt på podiet, kunne vi søulke mærke stjernestøvet drysse, mens vores ulke: Claus og Hagen stod med blussende kinder i jakker med knaphullet klar til udmærkelse og anerkendelse. De modtog guldknappen for deres store arbejde for os, sejlsporten og KDY,

Christian modtog KDY’S ÆRESTEGN HONORIS CAUSA af 1933: hold da op hvor flot , og så toppede KDY lige op med årets frivillighedspris til Christian som afslutning.. der klappede vi godt igennem, vi bestod af lidt over 10% af forsamlingen så det kunne høres.

Det var her mit og andre Søulkes humør nåede uanede højder, og lige da vi var ved at blive revet med på en begejstrings bølge, og var ved at rejse os op og råbe ” tre gange hurra Rungsted Søbad huh. ”vi gir medaljer til hele folket”

kom vi heldigvis i tanke om den afgåedes formands ord, ” vi er dannede mennesker ” så blev der lige rebet og smidt koldt vand på årene " for hvem vil ikke gerne være dannet".

Jeg syntes vi er nogen fantastiske guldulke, men der jo en rigtig god grund til ,der er nogen der fortjener udmærkelse og medaljer. stort tillykke til jer alle tre, vi er stolte af jer.

Knus

Sine

PS Det ”rigtige ” referat fra generalforsamlingen og billeder kan ses i KDYs klubblad og hjemmeside.

29 visninger

Medlemmer

bottom of page